Grăsimi recomandate în dieta ketogenică!

Ai auzit și tu de dieta ketogenică, și în mare cam știi despre ce este vorba: se consumă multe grăsimi, iar carbohidrații sunt reduși destul de mult. Pare ceva imposibil: grăsime = . Cel puțin așa e în mintea ta, dar și a majorității care nu știe prea bine ce presupune dieta ketogenică. De fapt, există mai multe grăsimi recomandate, sănătoase, care te ajută să pierzi în greutate. Dar tu știi care sunt?

Slăbește sănătos și corect

Medicii nutriționiști atrag atenția că mulți dintre români se confruntă cu kilograme în plus. Mari amatori se mese copioase, aceștia nu dau atenția cuvenită stilului alimentar, și se preocupă mult prea puțin despre acest aspect. Cu toate acestea, a fi supraponderal este asociat, de regulă, cu multe alte afecțiuni. Prin urmare, se impune o scădere în greutate, iar cea mai bună metodă este o slăbire corectă și sănătoasă.

Dieta ketogenică, preferată de mulți

Una dintre dietele aflate ”pe val” în această perioadă este și dieta ketogenică, iar succesul acesteia este datorat unui fapt simplu: slăbești destul de ușor, fără privațiuni prea mari, încât nu poți să spui că ești la regim. Pare ceva ideal, nu-i așa?

Ce presupune dieta ketogenică

Pentru început, să lămurim puțin ce înseamnă dieta ketogenică. Este vorba despre un stil alimentar care presupune consumul multor grăsimi, mai puține proteine, iar carbohidrații sunt într-o cantitate neglijabilă. Scopul acestei dietae este de activa un proces metabolic normal, cetoza, în cadrul căruia celulele corpului ard fragmente de grăsimi numite cetone în loc de glucoză, pentru ”combustibil”. Și așa dispar multe dintre kilogramele în plus.

Măsurarea corpilor cetonici

Ai auzit vreodată de corpii cetonici? Nu, nu intra în panică, sunt acele molecule produse de ficat, și care sunt solubile în apă, iar atunci când este semnalată prezența lor în urină, se numește cetonurie, și este semnul că organismul tău are nevoie de surse alternative de energie. Pentru că glucoza, ”combustibilul” preferat al organismului nu era la îndemâna lui, a ales să folosească altceva, respectiv resursele de grăsime sau de mușchi.

Există câteva metode prin care se poate determina nivelului de corpi cetonici în urină. Una dintre ele, cea mai la îndemână, și care poate fi realizată și acasă, este folosirea de teste rapide, Keto-Test, și care pot fi găsite aici. Acestea reprezintă atât o modalitate comodă și extrem de utilă în monitorizarea dezechilibrului glicemiei în diabet, dar și a procesului de ardere a grăsimilor corporale în curele de slăbire.

Beneficiile dietei ketogenice

Chiar dacă majoritatea oamenilor folosesc dieta ketogenică pentru a mai scăpa din kilogramele în plus, realitatea este că aceasta are și numeroase alte beneficii asupra sănătății. Astfel, potrivit specialiștilor, este stilul alimentar recomandat atunci când suferi de diabet, cancer, epilepsie, Alzheimer, Parkinson, boli de inimă sau chiar acnee. Cu ajutorul ei se reduce semnificativ nivelul de zahăr din sânge și al insulinei, iar acest aspect are nenumărate avantaje.

Grăsimi recomandate

Dacă ești abia la început, ești puțin contrariat, cum ar putea o dietă care încurajează consumul de grăsimi să te facă să pierzi în greutate? Nimic mai simplu: este vorba despre acele grăsimi recomandate ca fiind cele mai bune, grăsimile sănătoase.

În niciun caz nu este recomandat consumul de grăsimi trans – respectiv cele găsite în prăjeli sau semipreparate, sau de grăsimi saturate – cum este și cazul untului, deși acesta nu este chiar strict interzis. Cele poli și monosaturate sunt acele grăsimi recomandate, iar în rândurile următoare vei afla mai multe despre ele.

Peștele gras și uleiul de pește

Cele două ocupă primul lor pe lista noastră de grăsimi recomandate deoarece sunt o bună sursă de Omega 3, acei acizi grași care sunt esențiali atunci când ai în vedere o bună stare de sănătate a inimii și a creierului. Evident, nu credem că mai este nevoie să adăugăm, uleiul de pește se administrează sub formă de supliment alimentar.

Cât despre peștele care poate fi consumat cu încredere, aici intră somonul, tonul, sardinele, sau variantele ceva mai accesibile la preț, respectiv macroul și heringul.

Avocado și uleiul de avocado

Cu siguranță ai auzit și tu de avocado și despre cât este de sănătos. De aceea, pe perioada cât aplici principiile dietei ketogenice, acesta nu trebuie să lipsească de pe lista cu grăsimi recomandate și din stilul tău alimentar.

Au existat numeroase studii medicale care au demonstrat că grăsimile conținute de avocado sunt excelente pentru a ține sub control afecțiunile cardiace sau nivelurile mari ale colesterolului ”rău”. Uleiul de avocado poate fi folosit pentru a găti alimentele, deoarece are un punct de ardere destul de ridicat.

Ulei de măsline

Cu siguranță ai și tu în cămara cu alimente măcar o sticlă de ulei de măsline, pe care îl foloseai pentru a da un gust mai bun salatelor tale, sau pastelor îndrăgite de toată familia. Așa că nu poți spune că nu ești obișnuit/ă cu gustul lui, iar dacă mai ții cont că uleiul de măsline este pe lista de grăsimi recomandate pentru dieta ketogenică, atunci deja te-am convins că lucrurile vor merge ușor.

Ulei de rapiță

Dacă nu ești mare fan al uleiului de măsline, sau ți se pare prea scump, îl poți folosi cu succes pe cel de rapiță. Gustul acestuia nu este atât de pronunțat, și este recomandat să îl folosești deoarece este o bună sursă de Omega 3. Îl poți presăra peste legumele pregătite la abur, sau poți rumeni ceva, este perfect și sănătos. Exact ceea ce îți doreai, nu-i așa?

Unt

Da, știm ce vrei să spui. Cu toate că este una saturată, untul se află pe lista de grăsimi recomandate în dieta ketogenică. Evident, cu măsură, nu trebuie să exagerezi. Poți folosi puțin unt uneori pentru a da un plus de aromă și gust anumitor preparate, iar pentru a nu te simți chiar atât de vinovat/ă, alege acele variante cu un conținut ridicat de Omega 3. Cu toate acestea, nu exagera, pentru a nu avea parte de efectul negativ al consumului de unt.

Ulei de cocos

Reprezentantele sexului frumos par de-a dreptul fascinate de uleiul de cocos, care poate fi folosit nu numai ca o alternativă sănătoasă atunci când prepari anumite mâncăruri, ci și pentru o piele frumoasă și un păr sănătos.

Uleiul de cocos este pe lista de grăsimi recomandate în dieta ketogenică, deși este una saturată, la fel ca untul. De aceea se consumă cu moderație, dar este delicios pentru a fi folosit la smoothie-uri, supe sau legume fierte la aburi.

Cam acestea au fost grăsimile recomandate pentru a fi folosite atunci când decizi că dieta ketogenică este cea mai bună alegere pentru tine. Rămâne ca tu să decizi care sunt cele care ți se potrivesc cel mai bine și să treci la treabă. Succes!

Post Your Comment Here

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *