Vitamina C și rolul ei în menținerea sănătății psihice

Acidul ascorbic, după cum este mai bine cunoscut, este cu siguranță cea mai cunoscută vitamină. Beneficiile pe care le aduce organismului sunt nenumărate, încât puțină lume se poate lăuda că le cunoaște pe toate. Se știe de rolul ei important atunci când vine vorba despre întărirea sistemului imunitar, sau contribuția enormă pentru starea de sănătate a pielii, oaselor și a țesutului. Dar știai că este un aliat de nădejde în menținerea sănătății psihice?

Consumul zilnic este necesar

Spre deosebire de alte vitamine, acidul ascorbic nu este depozitat în organism, așa că este necesar să se asigure zilnic doza optimă recomandată. Din fericire, se găsește în multe fructe și legume, așa că nu ar trebui să fie o problemă.

Surse naturale de vitamina C

Cea mai bună sursă de vitamina C pe care ne-o oferă natura sunt fructele. Dintre acestea, sunt unele care conțin destul de multă vitamina C, și aici intră kiwi, clementinele, portocalele, grapefruitul, căpșunele, pepenele galben, coacăzele negre, fructele de guava, prunele, lămâia verde, mango, zmeura, strugurii, caisele, piersicile, cireșele, ananasul, mere, fructul pasiunii, lime, zmeura, strugurii, guava, papaya.

De asemenea, acidul ascorbic se găsește în numeroase legume, dintre cele mai cunoscute sunt morcovii, ardeiul gras, pătrunjelul, cimbrul, conopida, usturoiul, cartofii, sparanghelul, legumele verzi (spanac, varză de Bruxelles, broccoli etc), ardeii iuți roșii și verzi.

Suplimentele cu vitamina C

Din păcate, de multe ori necesarul de vitamina C nu se poate asigura din alimentație. Atunci se recomandă administrarea de suplimente alimentare.

Dacă tot ai ajuns aici, atunci măcar fii atent să alegi unul bun, complet natural. Am găsit noi aici exact ceea ce ai nevoie, și care contribuie la formarea normal a colagenului, ajută la buna funcționare a vaselor de sânge, a sistemului osos, a ligamentelor, a pielii și a dinților.

Totodată, are un rol important în menținerea sănătății psihice, la reducerea oboselii și extenuarii, dar și la regenerarea formei reduse a vitaminei E.

Menținerea sănătății psihice, mai ușoară

În afară de faptul că ne dorim să avem o stare bună de sănătate din punct de vedere fizic, și menținerea sănătății psihice ar trebui să ne preocupe mai mult. Din fericire, vitamina C își face și de această dată datoria și ne oferă o mulțime de beneficii.

O memorie de invidiat

Problemele cu memoria nu vor mai fi o problemă dacă alegi să apelezi la ajutorul vitaminei C. Grație proprietăților sale antioxidante, vitamina C te ajută să gândești mai bine, iar memoria ta va fi mult îmbunătățită.

Vitamina C și bolile neurologice

Oamenii de știință studiază efectele acesteia și în ceea ce privește afecțiunile de natură neurologică. Astfel, cercetătorii germani au realizat un studiu în urma căruia au ajuns la concluzia că pacienții care sufereau de forme ușoare de demență avea un nivel scăzut de vitamina C în sânge, la fel și licopen și betacaroten. Este interesant de văzut dacă, până la urmă, vitamina C își va dovedi eficiența și în tratarea bolilor neurologice și menținerea sănătății psihice.

Depresie? Nu, mulțumesc

Depresia este considerată boala secolului XXI. Tot mai multă lume este diagnosticată cu această afecțiune, cauzată se pare, printre altele, și de lipsa din organism a vitaminei C. Prin urmare, medicii introduc pe lista de recomandări pentru pacienții care suferă de depresie și suplimentele naturale de vitamina C.

Combate stresul de orice fel

Viața aglomerată, timpul prea scurt, sarcini multe de îndeplinit. Sunt doar câteva dintre motivele pentru care stresul își face simțită prezența în viața noastră. Pentru a preveni acest lucru, vitamina C este indicată, deoarece ajută la menținerea sănătății psihice și previne declanșarea emoțiilor negative.

Scapă de anxietate cu vitamina C

Stările de anxietate nu îți mai dau pace? Este unul dintre semnele prin care organismul tău te anunță că are nevoie de mai multă vitamina C. Indiferent dacă alegi să i-o oferi din alimentație sau din suplimente, nu mai aștepta, pentru că ignorate, stările se vor agrava. Menținerea sănătății psihice nu este o joacă!

Energie din plin!

Atunci când simți că nu mai ai nicio putere, oferă-i organismului ceva mai multă vitamina C și vei observa că, dintr-o dată, ai căpătat puterea de a le duce la bun sfârșit pe toate. De asemenea, chiar dacă nu asta a fost intenția ta, cu ajutorul ei nu doar că îți întărești sistemul imunitar, dar scapi și din câteva kilogramele în plus care nu știi când s-au ”împrietenit” cu abdomenul tău.

Alege să îi oferi organismului permanent doza optimă de vitamina C și vei observa că multe neplăceri de care se plâng cei din jurul tău, pe tine te ocolesc. Și atunci, de ce să ignori această vitamină minune pentru starea ta de bine?

Cum se manifestă deficitul de vitamina C

Deficitul de vitamina C nu este atât de frecvent întâlnit, dar asta nu înseamnă că nu există. Vorbim de deficit de atunci când se consumă mai puțin de 10 miligrame zilnic timp de o lună sau chiar mai mult.

O alimentație săracă în legume și fructe proaspete, fumatul, consumul exagerat de droguri sau de alcool, femeile însărcinate sau cei care au suferit arsuri pe o mare parte a corpului sunt cele mai întâlnite cazuri cu deficit de vitamina C.

Fără îndoială că ai auzit de scorbut, boala deficienței severe de vitamina C. Simptomele acesteia nu se sunt de neglijat și se referă în special la:

  • Sângerări și vânătăi, pe piele, din vasele sanguine sparte
  • Umflarea sau sângerarea gingiilor
  • Mai rar, pierderea dinților
  • Căderea părului
  • Rănile se vindecă mult mai greu.

Alte simptome care pot fi cauzate de deficitul de vitamina C sunt și stările de oboseală, o stare generală de rău sau chiar și anemia de fier din cauza scăderii absorbției de fier.

Există exces de vitamina C?

Oricât ar părea de improbabil, s-au văzut și cazuri în care vitamina C a fost consumată și exces. În acest caz, cele mai frecvente simptome au fost greață, vărsături, arsuri gastrice, inflamația care ar putea deteriora esofagul (esofagita), obstrucție intestinală, crampe stomacale, oboseală, durere de cap, somnolență, diaree, insomnie.

De asemenea, consumul de vitamina C din suplimentele alimentare este interzis pe o perioadă lungă de timp din acest motiv, mai ales că la unele persoane s-a observat că poate provoca și pietre la rinichi.

Post Your Comment Here

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *