Zece sfaturi pentru a prepara salate sanatoase


Salatele se pot prepara rapid din legume crude sau fierte, din crocante, din boabe si graunte, din aromate, din paste, carne si peste – toate combinate dupa voia inimii.

Secretul consta in dressing. Iata cateva ponturi – despre dressing si nu numai:

1. Salata din frunze se asezoneaza cu dressing doar inainte de a fi servita.

2. Salata la pachet se ambaleaza intr-o cutie de plastic cu capac, iar sosul se ia separat, intr-un borcan sau sticla cu capac filetat.

3. Salatele de , orez si paste se pregatesc cu maximum 4 ore in avans. Inainte de servire, se potriveste gustul cu sare si otet: salatele sunt mai putin picante dupa ce au stat un timp.

4. Frunzele de salata care prisosesc se spala, se scurg si se pun intr-o punga mai groasa, la frigider. Astfel, rezista 2 zile.

5. Resturile de verdeturi proaspete se spala, se zvanta, se toaca si se congeleaza in portii mici.

6. Salatele din frunze sau legume se asezoneaza cu o vinegreta usoara. Pentru un dressing cremos, se amesteca in proportie de 1:1 maioneza sau smantana cu iaurt (1,5 la suta grasimi).

7. Resturile de cu dressing cremos pot fi mancate sub forma de sandvici. Pe felia de paine se pun frunze de salata, felii de rosii sau de castraveti, se intinde salata cu dressing deasupra, se adauga cealalta felie de paine.

8. Legumele pentru salate se fierb in cantitate dubla. Se pastreaza 1-2 zile la rece pentru o noua salata.

9. Salatele de fructe luate la pachet se dreg numai cu . Dressingul se ia separat, intr-un borcan cu capac.

10. Fructele proaspete de ananas, sau papaya se amarasc in combinatie cu lactatele. In acest caz, fructele trebuie oparite sau asezonate cu vinegreta, ori se folosesc fructe din compot.

Alte article asemanatoare:

  1. Zece alegeri dietetice pentru micul dejun
  2. Dulciuri sănătoase recomandate de nutriţionişti