Sanatate din Omega 3


Omega 3 , este “o grasime buna”, cu nenumarate beneficii pentru sanatatea noastra si pe care medicii ne sfatuiesc sa o consumam in fiecare zi, chiar daca tinem cura de slabire ori ne temem pentru talia noastra. Pentru ca acest tip de acid, numit Omega 3, nu poate fi produs de organismul uman, este sintetizat din alimentele pe care le consumam iar sursele sunt numeroase si cunoscute: pestele si plantele, fiecare e liber sa si-l aleaga in functie de preferinte: ton, pastrav, somon, macrou, sardine, dar e bine de stiut mediul de unde a fost adus, deoarece poluarea poate afecta apa in care creste si implicit calitatea carnii pe care o consumam. O poluare cu mercur a apei in care sunt crescuti pestii, sporeste riscul ca aceasta substanta sa ajunga, prin consumul de peste, si in organismul uman.
Despre plantele pe care putem sa le consumam pentru a avea un aport de Omega 3 necesar organismului nostru sunt bine cunoscute si intotdeauna la indemana: fasole, soia, seminte de in, nuci, alge, seminte de bostan si uleiurile vegetale, cele mai cunoscute si recomandate fiind uleiul de masline si cel de rapita.
Chiar daca uleiul de masline este alimentul minune pentru colesterol, nu trebuie sa-l folosesti exclusiv. De altfel, exista situatii cand acesta pur si simplu nu ar trebui utilizat, ca de pilda atunci cand trebuie sa calesti ceva. In acest caz, cea mai buna alegere este uleiul de rapita. Desi sarac in grasimi saturate, bogat in acizi grasi omega 3 si omega 6, si la fel de bun pentru colesterol ca si cel de masline, acesta nu prea are parte de publicitate.
Studiile au aratat nenumaratele sale beneficii pentru inima. La o intrunire din 2000 a American Heart Association, omul de stiinta Lawrence L. Rudel a prezentat indeajuns de multe dovezi ca uleiul de rapita reduce riscul de ateroscleroza, fiind si o sursa excelenta de Vitamina E, un antioxidant care te fereste de bolile de inima (coronariene).
Trebuie de stiut, de la bun inceput, ca acest tip de grasime, Omega 3, nu ingrasa iar beneficiile pentru sanatate ale consumului de alimente din care organismul il sintetizeaza, sunt diverse si nenumarate.Mai mult poti vedea aici;

Alte article asemanatoare:

  1. Uleiul de Rapita
  2. Prunele uscate…..un plus de sanatate
  3. Gulia…un plus de sanatate
  4. ULEIUL DE ARGAN
  5. Cartofii dulci si sanatatea