Reglează-ți nivelul de colesterol cu soluții simple!

Din ce în ce mai multe persoane se plâng că au nivel ridicat de colesterol ”rău”, chiar și la vârste tinere. Din fericire, există mai multe metode prin care poți să reduci valorile acestuia, nu doar cu ajutorul tratamentului alopat clasic. Natura este cea care, și de data aceasta, ne oferă multe dintre remediile potrivite prin care îți poți regla nivelul acestuia. Dacă și tu ești interesat de acest aspect, citește rândurile următoare și urmează recomandările noastre.

Anghinarea nu trebuie să îți lipsească

Când valorile mari ale colesterolului ”rău” au început să își facă simțită prezența, anghinarea nu trebuie să îți lipsească. Printre alte substanțe nutritive, anghinarea este o bună sursă de cinarină, despre care se știe că este aliatul tău pentru un ficat sănătos, deoarece cu ajutorul ei se metabolizează mai ușor grăsimile. Totodată, consumul de anghinare este excelent pentru a elimina toxinele acumulate în organism, stimulează secreția și eliminarea bilei și, totodată, te ajută să nu lași colesterolul să își facă de cap în organism, prin faptul că împiedică depunerea grăsimilor pe vasele de sânge.

Un supliment alimentar pentru un problema ta

De asemenea, pentru a readuce la normal valorile mari ale colesterolului, poți apela și la ajutorul unor suplimente alimentare. Atenție însă, ai grijă să le alegi pe cele naturale, iar unul dintre cele mai bune produse de acest gen de pe piață îl poți găsi chiar aici.

Avem de a face cu un supliment pentru reglarea colesterolului și trigliceridelor care:

• Scade nivelul de colesterol rău (colesterol LDL) și trigliceride din sânge, fără a reduce colesterolul bun (colesterol HDL);

• Reduce riscul de aparitie a aterosclerozei și este eficient contra obezității;

• Reduce incidența accidentelor vasculare cerebrale, infarctului miocardic, trombozelor;

• Reduce depozitele de țesut adipos subcutanat și din ficat;

• Reglează apetitul, reduce nevoia de dulciuri;

• Ameliorează funcțiile digestive, secreția biliară;

• Reduce procesele de fermentație în intestine, elimină balonarile și crampele intestinale;

• Stimulează producerea enzimelor care contribuie la eliberarea energiei.

Păpădia te scapă de toxine

Cei care vor să mai scape de kilogramele în plus cunosc prea bine efectele benefice ale păpădiei, deoarece aceasta este recunoscută pentru faptul că îți curăță organismul de toxine, dar are și efecte diuretice și depurative. De asemenea, cu ajutorul ei colesterolul revine la normal, deoarece împiedică trecerea acestuia în sânge.

Bea ceai verde

Ceaiul verde este delicios, dar în același timp nu trebuie să îți lipsească din stilul alimentar atunci când vrei să fii sănătos. Cu ajutorul acestuia se reduc mai ușor nivelurile ridicate ale colesterolului și ale trigliceridelor, ficatul este curățat mai ușor de toxine și, în același timp, ajută la creșterea valorilor colesterolului ”rău”.

Consumă regulat scorțișoară

Scorțișoara este nelipsită din regimul diabeticilor, dar beneficiile acesteia pentru organism nu se opresc aici. În cazul în care colesterolul ”rău” este cel care îți face probleme, încearcă să consumi mai multă scorțișoară, deoarece te ajută să îl aduci pe acesta la valori mult mai prietenoase pentru organism. Adaugă scorțișoară în ceașca de cafea sau de ceai, chiar și în preparatele sărate, nu doar deserturi, și vei observa că starea ta de sănătate este mult mai bună.

Fructe care scad colesterolul

Un stil alimentar echilibrat este cheia către o bună stare de sănătate. Nu neglija importanța fructelor și a legumelor, iar unele dintre acestea te pot ajuta chiar să scazi valorile mari ale colesterolului. De altfel, medicii specialiști sunt de părere că unele fructe nu trebuie să-ți lipsească, iar pe această listă de află strugurii, merele, citricele și fructele de pădure.

Grăsimile bune să le înlocuiască pe cele rele

Atunci când auzim de colesterol, de ”grăsime în sânge”, mulți dintre noi considerăm că eliminarea din stilul alimentar a tuturor grăsimilor ne va ajuta să reducem valorile mari ale acestuia. Specialiștii sunt de părere că nu toate grăsimile trebuie evitate, ci în special cele saturate. Altfel spus, renunță la mezeluri, unt, lactate grase, margarină, carne roșie, produsele de patiserie sau fast-food, chiar și pateul. Nu renunța în schimb la grăsimile bune, pe care le găsești în uleiul de măsline sau alte uleiuri presate la rece, avocado, nuci, semințe și migdale, chiar și în peștii grași (somon, macrou, hering, ton, sardine), deoarece acestea cresc colesterolul bun și sunt esențiale pentru o bună stare de sănătate a organismului.

Schimbă-ți stilul de viață

Există, de asemenea, și unele metode care te pot ajuta să scazi valorile ridicate ale colesterolului și să previi afecțiunile cardiovasculare. Cel mai bine ar fi să începi chiar de acum, chiar dacă poate încă nu ai probleme de acest gen. Nu degeaba se spune că este mai bine să previi decât să tratezi, așa că schimbă-ți stilul de viață și ai mai multă grijă de sănătatea ta.

Mai multă mișcare

Chiar dacă ești genul sedentar, și mișcarea fizică nu prea se regăsește în programul tău zilnic, nu înseamnă că nu poți face o schimbare aici. Începe prin a merge mai mult pe jos, urcă pe scări și nu mai trișa folosind ascensorul, fă plimbări cu bicicleta prin parc, chiar și jogging dacă vrei. De altfel, oficialii de la Organizația Mondială a Sănătății recomandă minim 30 de minute de mers rapid zilnic, măcar de 5 ori pe săptămână, pentru a reduce colesterolul ”rău” din organism și nu numai.

Slăbește!

Kilogramele în plus sunt asociate cu mai multe afecțiuni, nu doar cu un nivel ridicat de colesterol. De aceea, cel mai bine este să încerci să scapi de acest nesuferit ”balast”. Atenție însă: nu se recomandă slăbirea bruscă, pentru că riști să îți dai peste cap tot organismul. Mai bine mai încet, dar sigur, fără înfometare sau excese care nu fac deloc bine.

Renunță la prăjeli

Oricât ar fi de delicioase, prăjelile nu sunt bune pentru organism. Așa că, pe cât posibil să renunți la ele, și înlocuiește-le cu alte variante de a pregăti mâncarea: la cuptor, la aburi, chiar și la grătar. De asemenea, și garniturile ar trebui puțin schimbate. Clasicii cartofi de lângă friptură pot fi înlocuiți de legume la grill, fasole verde, broccoli, sau salate din legume proaspete. Iată cum devine chiar simplu să reduci și colesterolul și să mai scapi și de kilogramele în plus. Perfect, nu-i așa?

Renunță la fumat

În afară de alte efecte negative mai cunoscute, fumatul este responsabil și de un colesterol ridicat. De aceea, încearcă să renunți la acest obicei nociv, care nu face altceva decât să îți ajute grăsimle din sânge să se depună mai ușor pe pereții arterelor.

Nu amâna vizita la medic

Există unele persoane care orice ar face se confruntă cu valori ridicate ale colesterolului. În acest caz, nu mai amâna vizita la medicul specialist și urmează indicațiile primite de la acesta.

Reglarea colesterolului este importantă pentru starea ta de bine. Nu mai aștepta și începe chiar acum să faci o schimbare!

Post Your Comment Here

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *