Obezitate, încotro? Despre slabire, cu şi fără chirurgie


. Numele tău începe să acopere planeta. În ultimii 20 de ani, cifrele au crescut îngrijorător. De unde a apărut această afecţiune de nutriţie şi metabolism?

Am putea spune că trendul a apărut din SUA, unde statisticile indică astăzi, că o treime dintre americani sunt obezi, şi aproximativ 12,5 milioane de copii şi adolescenţi cu vârste între 2 şi 19 ani au acelaşi diagnostic.

Anul trecut, în România, populaţia supraponderală era de 34%, iar cea obeză de aproximativ 20%; peste 56% dintre bărbaţii români erau supraponderali şi obezi, în timp ce în rândul femeilor 48% se confruntă cu această afecţiune; 18% dintre tinerii cu vârste între 15-24 de ani sunt supraponderali, cele mai avansate forme de obezitate sunt întâlnite la persoanele cu vârste între 45-64 ani (25,2%); În total, populaţia României are aproximativ 200.000 tone de exces ponderal.


Câteva kilograme în plus, mai ales acum în epoca sedentarismului, nu au omorât pe nimeni – am putea spune. Însă trebuie ştiut că supraponderabilitatea creşte riscul hipertensiunii arteriale. Însă dacă reuşeşti să slăbeşti 5, 10% din masa corporală, riscul de a dezvolta afecţiuni scade.

 

Cum să-ţi menţii greutatea?

Cel mai sigur şi eficient mod de a slăbi este să identificaţi adevăratele cauze pentru care v-aţi îngrăşat. Unde s-a rupt echilibrul?

Aţi schimbat stilul de alimentaţie, aţi mâncat cu mult mai mult, aţi exagerat cu anumite grupe alimentare, aţi mâncat seara târziu sau noaptea? Totodată, este foarte important să monitorizaţi cu sinceritate şi băuturile (apă, ceai, cafea, sucuri carbogazoase, sucuri din fructe şi legume şi nu în ultimul rând alcoolul).

 

Aţi făcut măcar 30 de minute de mişcare zilnic? Câte ore staţi pe scaun? Înainte aveţi un program riguros alocat exerciţiilor fizice? De asemenea, la fel de importantă ca şi activitatea fizică este starea sufletească. Tristeţea, nemulţumirea, depresia sunt favorabile modificărilor de greutate corporală. Interdisciplinaritatea în medicină dă rezultate extraordinare şi atunci când vine vorba despre combaterea obezităţii.

Nutriţioniştii colaborează cu psihoterapeuţi sau psihologi pentru a ghida pacientul ce trebuie să piardă din masa de grăsime. Odată reinstaurat echilibrul emoţional, cantităţile de mâncare redevin normale, nivelul de energie creşte.

Aşadar, pentru a atinge greutatea ideală mâncaţi mai sănătos, să faceţi exerciţii fizice şi să vă schimbaţi obiceiurile nesănătoase. Şi gândiţi pozitiv! Acest lucru implică însă un angajament pe termen lung. În unele cazuri, puteţi să apelaţi la ajutor. Acesta poate consta fie sub formă de medicamente sau intervenţii chirurgicale.

CUM SLĂBIM – Schimbări ale stilului de viaţă

Regim alimentar. Consumarea unei cantităţi mai mici de calorii este un factor important în pierderea cu succes a kilogramelor în plus. Numărul zilnic de calorii de care aveţi nevoie pentru a vă menţine greutatea depinde de anumiţi factori, printre care vârsta şi nivelul de activitate. Cereţi sfatul doctorului nutriţionist pentru a stabili câte calorii trebuie să consumaţi pentru a putea slăbi. De asemenea, folositi şi aplicaţia “calculatorul de calorii” de pe site-ul nostru.

Exerciţiile fizice:  Oricât am încerca să minimizăm rolul sportului şi oricât ne-am încăpăţâna, puţină mişcare nu strică. Nu trebuie să devenim campioni la fitness peste noapte şi nici să visăm pătrăţele pe abdomen din prima lună. Însă, fiecare are un tip de mişcare ce i se potriveşte. Exerciţiile fizice regulate făcute pe termen lung, constitue cheia succesului pierderii în greutate.  Faceţi exerciţii aerobice pentru a arde grăsimile şi exerciţii cu greutăţi pentru a întări ţesurile musculare slăbite.

Comportamentul: Se spune că adevărata provocare nu este slăbirea ci menţinerea greutăţii. Pe termen îndelungat se bazează pe schimbări ale modului de viaţă care să dureze. Pentru a avea succes s-ar putea să fie nevoie să schimbaţi obiceiurile şi credinţele adânc înrădăcinate, care v-au împiedicat să pierdeţi în greutate până acum. Un terapeut sau un grup special de sprijin vă pot fi de ajutor.

Medicamente – există o serie de medicamente şi suplimente alimentare ce potenţează scăderea în greutate. Unele dintre acestea  se eliberează pe bază de prescripţie medicală.

 

Tratament complementar şi alternative

Piruvatul – sub formă de acid piruvic se găseşte în organism în timpul digestiei. Ca supliment, pare să fie sigur şi poate ajuta la scăderea în greutate. O doză zilnică mai mare de cinci grame ar putea cauza balonări, gaze şi diaree.

Acidul linoleic conjugat:
Studiile făcute pe animale sugerează că acest compus poate reduce grăsimea corporală şi poate creşte greaţa şi indigestia.
Calciul. Există dovezi că un consum crescut de calciu sub formă de produse lactate cum este iaurtul ar putea duce la scăderea în greutate. Suplimentele cu calciu nu par să producă acelaşi efect.

Ceaiul verde – ajută la arderea caloriilor şi la îmbunătăţirea metabolismului. Dacă vă place gustul lui, este puţin probabil să vă facă rău. Ceaiul verde conţine o cantitate mică de cofeină, deci dacă îl consumaţi în cantităţi mari aţi putea avea probleme cu somnul.
Acizii graşi Omega 3 –  Există unele dovezi că acizii graşi din uleiul de peşte ar putea ajuta la scăderea în greutate.
Cromul – suplimentele cu picolinat de crom ar putea duce la o piedere moderată de greutate, dar nu toate studiile au demonstrate acest lucru.

Alte article asemanatoare:

  1. Totul despre Intoleranta la Gluten
  2. Sanatate fara limite: Ceapa !