MIEZUL DE NUCA


Picatura de sanatate zilnica

Ştiaţi sau nu, nucile pot face minuni pentru organismul nostru. În comparaţie cu alunele, migdalele sau fisticul, nucile sunt cele mai sănătoase şi cele mai bogate în substanţe nutritive.

Cu un conţinut ridicat de proteine, lipide,şi glucide , nucile sunt extrem de bogate şi în sodiu, potasiu, calciu, magneziu, clor, fosfor, sulf, fier, cupru, zinc şi iod. Vitaminele C, B1, B2, B5, vitamina PP şi caroten fac parte din compoziţia acestor fructe oleaginoase.

Consumul de nuci previne îngroşarea arterelor, bolile de inimă şi producerea unui atac vascular cerebral.
Nucile conţin acizi Omega-3, ceea ce duce la protejarea memoriei. În plus, consumul de nuci previne reducerea bolilor gingivale. Acestea pot fi consumate şi de persoanele care suferă de anemie, astenie sau reumatism. Mai mult, datorită zincului, nucile sunt benefice pentru întârzierile de creştere, tulburări ale sitemului nervos, afecţiuni ale pielii şi impotenţă.

Datorită senzaţiei de satietate pe care o conferă consumul de nuci, aceste pot fi introduse şi în curele de slăbire. Nucile, dar în mod special pojghiţa subţire din interiorul acestora, au efect astringent şi sunt indicate în cazul bolilor diareice, având totodată efect antitusiv şi antiinfecţios. Această pojghiţă poate fi consumată după ce a fost pisată şi pusă timp de 10-15 minute la fiert în 300 ml apă. Lichidul astfel obţinut se strecoară şi se poate îndulci cu indulcitor de stevie. Este indicat să se bea cât mai fierbinte posibil.

Din cauza numărului mare de calorii, şi anume 630 la suta de grame, nu trebuie depăşită o doză zilnică de 100 de grame de miez de nucă pe zi.

Alte article asemanatoare:

  1. Cartofii dulci si sanatatea
  2. Fulgii de ovaz
  3. Uleiul esenţial de cuişoare
  4. Obezitate, încotro? Despre slabire, cu şi fără chirurgie