Întărește-ți sistemul imunitar în mod natural

Pentru ca organismul să facă față cu brio provocărilor la care este supus, este nevoie ca sistemul imunitar să funcționeze așa cum trebuie. Din păcate, mulți dintre noi nu îi acordăm importanța cuvenită și, din acest motiv, suntem mult mai predispuși de a suferi din cauza unor afecțiuni aparent banale dar care netratate corespunzător se dovedesc dintre cele mai grave. Din fericire, există însă și soluții pentru ca sistemul imunitar să fie unul puternic, așa cum îți dorești.

Legătura dintre sistemul imunitar și alimentație

Chiar dacă nu ești pe deplin conștient/ă de această afirmație, să știi că există o strânsă legătură între sistemul imunitar și stilul alimentar care te caracterizează. De altfel, specialiștii în nutriție sunt de părere că există mai multe alimente pe care, dacă le consumi în mod regulat, reușești să îți creezi o de fier. În caz contrar, nu ezita să apelezi și la unele suplimente alimentare menite să te ajute în îndeplinirea dorinței tale de a avea un puternic, capabil să facă față factorilor interni și externi care îl pot afecta.

Produsul perfect pentru tine

Spuneam ceva mai sus de suplimentele alimentare care te pot ajuta să ai un sistem imunitar puternic. Pentru că rafturile farmaciilor sunt pline de astfel de produse, este destul de greu să faci o alegere corectă. Din fericire, am găsit noi aici exact ceea ce îți trebuie, un produs natural care ți se va potrivi perfect. Este vorba despre un supliment alimentar de la Equilibra sub formă de tablete efervescente cu Echinaceea, vitamina C și Zinc pentru creșterea imunității.

Vitamina C, zinc și echinaceea

Vitamina C este recunoscută pentru faptul că întărește sistemul imunitar, este un antioxidant puternic, protejează organismul prin anihilarea radicalilor liberi, este benefică în stări de stres, astenie, efort fizic si intelectual.

Zincul este un mineral important care ajută la pregătirea sistemului imunitar pentru iarnă, fiind esențial pentru imunitate, deoarece activează celulele imune și ajută la combaterea infecțiilor microbiene. Rolul vitaminei C și a zincului este de a preveni apariția răcelilor și ajută la scăderea perioadei de convalescență.

Echinaceea este una din cele mai populare plante imunostimulatoare din lume, ajută organismului să opună rezistență în faţa agenţilor patogeni, (bacterii, virusuri și fungi) și care asigură, totodată, buna funcționare a aparatului respirator.

Alimente care îți întăresc imunitatea

Dar, să revenim, și să vedem care sunt cele mai bune alimente pentru ca sistemul imunitar să fie unul puternic.

Pepene roșu

Delicios și răcoritor, pepenele roșu este unul dintre alimentele care nu ne lipsește vara. Cu toate acestea, nu doar că este un fruct care ne ajută să ne hidratăm foarte mult, pepenele roșu conține glutation, respectiv un antioxidant puternic care contribuie la întărirea sistemului imunitar. De altfel, oamenii de știință sunt de părere că între glutation și longevitate există o strânsă legătură, așa că acum ai încă un motiv în plus să consumi cât mai mult pepene.

Grapefruit

La fel ca toate citricele, grapefruitul este o bună sursă de vitamina C, despre care știi că îți ajută sistemul imunitar. Totodată, în cazul acestui fruct avem de a face și cu o cantitate bună de flavonoide, niște compuși chimici naturali care îți întăresc imunitatea. Din păcate, nu toată lumea preferă acest fruct, deoarece are un gust amărui, care nu este pe placul tuturor. Nicio problemă, consumă în schimb portocale sau mandarine, pentru același efect.

Ai auzit desigur că migdalele sunt importante pentru sănătatea oaselor, dar și pentru faptul că te ajută să faci față cu brio situațiilor stresante. Dar știai că migdalele sunt excelente și pentru a-ți întări sistemul imunitar? Un sfert de ceașcă este cantitatea optimă pe care o poți consuma zilnic, pentru a-i oferi organismului o bună parte din vitamina E de care are nevoie pentru stimularea imunității.

Este o legumă ieftină, care se găsește pe tot parcursul anului și care este delicioasă. Totodată, nu doar că grație conținutului de fibre pe care îl conține te scapă de episoadele neplăcute de constipație, dar este și una dintre cele mai bune metode pentru a-ți întări în mod natural imunitatea.

Iaurt

Din stilul alimentar nu are voie să lipsească iaurtul natural. Potrivit multor oameni de știință, iaurtul este excelent inclusiv în a-ți întări sistemul imunitar. În plus, conține și multă vitamina D, despre rolul căreia privind tratarea răcelii și gripei nu mai este nevoie să detaliem. De fapt, beneficiile iaurtului pentru sănătate sunt atât de numeroase, încât nu ai voie să treacă o zi fără să consumi măcar un pahar.

Din nou, un ”super-aliment”, care trebuie consumat cât mai des, nu numai pentru întărirea sistemului imunitar. Spanacul este o adevărată ”bombă naturală” de substanțe de care organismul are mereu nevoie: acid folic, fibre, vitamina C și multe altele. De preferat ar fi să îl consume crud, în salate delicioase, numai bune să îți pună pe picioare organismul slăbit. Profită de primăvară pentru a face o cură de spanac, și vei simți multe dintre efectele benefice ale acestuia.  

Usturoi

Multe dintre mâncărurile românești conțin mult usturoi, așa că nu ne putem plânge că nu avem cum să-l consumăm. Și, pentru că îți dorești ca sistemul imunitar să-ți fie unul puternic, usturoiul, alături de prietena ceapă sunt exact ceea ce ai nevoie. Pentru a-i mai atenua din gustul puternic, poți folosi din plin pătrunjel, și el un ajutor de nădejde pentru sistemul imunitar, deoarece conține multă vitamina C.

Nu, nu strâmba din nas. Să știi că dacă această legumă nu este pe gustul tău este pentru că încă nu ai găsit metoda cea mai bună prin care să o prepari. Măcar o dată pe săptămână ar trebui să folosești broccoli drept garnitură sănătoasă pentru friptura ta, pentru că este esențial pentru întărirea sistemului imunitar. Totodată, are puține calorii, așa că te mai ajută să dai jos și câteva dintre kilogramele în plus nu se mai dădeau duse.

După cum vezi, există numeroase alimente care te ajută să ai o imunitate de fier. Nu mai aștepta și începe chiar acum să faci o schimbare în stilul tău alimentar. Te așteptăm mai apoi, în secțiunea de comentarii, unde să ne povestești experiența ta.

Post Your Comment Here

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *