Funcționarea normală a sistemului imunitar ține de tine

Funcționarea normală a sistemului imunitar ne ferește de multe probleme de sănătate. Practic, cu un puternic, organismul nostru este mult mai capabil să facă față provocărilor la care este supus. Chiar și chiar în cazul în care o afecțiune îi dereglează buna funcționare, recuperarea este mult mai rapidă.

Un trio formidabil

Toată lumea știe că , sau acidul ascorbic, este aliatul de care nu te poți lipsi atunci când vine vorba despre funcționarea normală a sistemului imunitar. Dar, cu toate acestea, există un ”trio formidabil”, care are rolul unui scut puternic pentru organismul tău. Este vorba despre vitamina C, și 3.

Există multe suplimente pe rafturile farmaciilor care susțin că oferă doza optimă pentru funcționarea normală a sistemului imunitar, dar cele care le conțin pe toate trei sunt mult mai rare. Și, de regulă, mai au în compoziție și unele ingrediente de natură chimică. De aceea, în acest caz nu putem vorbi de un produs natural, fără efecte secundare pentru organism. Am descoperit aici ce vă poate ajuta, un supliment alimentar natural care, cu un stil de viață sănătos, duce la funcționarea normală a sistemului imunitar.

  • Vitamina C și funcționarea normală a sistemului imunitar

Este poate cea mai cunoscută vitamină, și toată lumea știe câte ceva despre ea. Administrarea ei aduce numai beneficii organismului, dar este importantă în special pe perioada copilăriei, atunci când se formează sistemul imunitar.

Specialiștii sunt de părere că fără vitamina C nu putem vorbi despre funcționarea normală a sistemului imunitar. În primul rând, aceasta distruge virusurile și bacteriile, deoarece stimulează producția celulelor imunitar, așa cum sunt numite limfocitele C. Atunci când în organism se găsește suficientă vitamina C și nu există carențe, atunci și anticorpii funcționează mult mai bine.

Din păcate, organismul nu produce suficientă vitamina C, și nici nu o poate stoca multă vreme. De aceea, este nevoie de un aport suplimentar de acid ascorbic pentru a face față provocărilor care slăbesc sistemul imunitar.  

  • Zincul lasă în urmă antibioticele

Atunci când vine vorba despre viroze sau chiar gripă, multă lume apelează la antibiotice, în speranța că vindecarea va fi mult mai rapidă. Total greșit, susțin specialiștii, care sunt de părere că zincul este cel de care organismul are nevoie în această perioadă. Administrarea acestuia sub formă de suplimente, sau chiar consumul de alimente bogate în zinc are efect net superior consumului de antobiotice. Au fost realizate și unele studii care au demonstrate că durata unei viroze a fost redusă cu până la trei zile în cazul persoanelor care au și-au luat doza recomandată de zinc.

Din păcate, ca și în cazul vitaminei C, nici zincul nu poate fi stocat în organism, așa că este nevoie să fie asimilat constant. Fie din alimentație, fie din suplimente alimentare. Atenție însă, în cazul în care decizi că ai nevoie de acestea din urmă, să fie unele naturale, fără ingrediente chimice adăugate. Cât privește sursele naturale, aici intră sardelele, canea de porc și de vită, nucile, alunele, semințele de dovleac, năutul.

În afară de faptul că are un rol esențial în ceea ce privește funcționarea normală a sistemului imunitar, alte beneficii ale zincului se referă la faptul că ajută memoria, pielea este mult mai sănătoasă, iar stresul este mult mai bine ținut sub control.

  • Vitamina D3 apără organismul

Cei puțin mai în vârstă își aduc și acum aminte de gustul groaznic al linguriței de ulei de pește pe care părinții îi obligau să o consume în copilărie, în special pentru a preveni rahitismul. De asemenea, erau îndemnați să stea cât mai mult la soare, pentru oase puternice.

Din fericire, acum nu mai este cazul de asemenea măsuri, dar beneficiile vitaminei D, ”vitamina soarelui”, din uleiul de pește nu pot fi contestate. Printre altele, ea este recunoscută că ajută la funcționarea normală a sistemului imunitar.

Din păcate, petrecem din ce în ce mai puțin timp în aer liber, iar când vine vorba de sezonul rece, cu atât mai mult. De aceea, în special în această perioadă, pentru funcționarea normală a sistemului imunitar este nevoie de vitamina D, care de regulă se administrează în lunile cu R.

Cele mai bune alimente care pot fi consumate pentru cantitatea mare de vitamina D pe care o conțin sunt macroul, tonul, somonul, sardinele, uleiul de ficat de cod, ouăle, cerealele integrale. Evident, nu trebuie să uităm nici de suplimentele alimentare naturale, care ajută organismul să își obțină necesarul zilnic de vitamina D. Și astfel asiguri funcționarea normală a sistemului imunitar.

Un sistem imunitar puternic, în doar câțiva pași

Funcționarea normală a sistemului imunitar depinde de mai mulți factori, și nu poate fi asigurată doar prin consumul de anumite alimente sau suplimente alimentare naturale. Evident, rolul lor nu poate fi neglijat, dar este important să respecți și anumite măsuri.

  •           Odinește-te suficient. Nu, somnul nu este doar o plăcere, este și modul în care organimul tău se menține sănătos. Pe perioada somnului are loc regenerarea organismului, și astfel acesta se vindecă mai ușor. Dacă privezi organismul de odihna de care are atâta nevoie, atunci acesta nu mai are timpul necesar pentru a se pune pe picioare, și astfel este mult mai slăbit, iar funcționarea normală a sistemului imunitar este afectată.
  •           Mănâncă multe fructe și legume crude. Din păcate, nu prea mai consumăm multe fructe și legume crude, care sunt adevărate bombe de vitamine și energie pentru organism. De fapt, mâncăm atât de dezorganizat, și în special alimente procesate, produse de patiserie, fast-food, încât organismul este dat cu totul peste cap. Obișnuiește-te să consumi zilnic măcar 5 fructe și legume în stare crudă, iar funcționarea normală a sistemului imunitar va fi asigurată. Nu recomandăm nici renunțarea la proteinele de natură animală, dar pe cât posibil înlocuiește, măcar de două ori pe săptămână porția de carne cu una de pește.
  • Exerciții fizice. Chiar dacă nu crezi, pe lângă faptul că te mai scapă și de câteva kilograme în plus, exercițiile fizice îți ajută sistemul imunitar să fie mai puternic. Da, vei replica, știai acest lucru, dar nu ai timp să te ocupi așa cum trebuie de ele, plus că nici starea de sănătate nu prea ți-o permite.

Nu este adevărat, alege să nu fii sedendar, și măcar 30 de minute pe zi dedică-le exercițiilor fizice, sau măcar mersului pe jos, prin parc, în ritm alert. Inima ta va fi mult mai sănătooasă, vei vedea că nici stresul nu îți va mai crea probleme atât de mari. De asemenea, te vei simți plin de energie și cu poftă de viață, iar imunitatea va fi mult mai puternică. Dacă nu reușești să găsești o jumătate de oră întreagă, poți recurge la trei sesiuni a câte 10 minute fiecare. Soluții există, trebuie doar să vrei!

  • Curățenie. Atunci când vine vorba despre funcționarea normală a sistemului imunitar, atunci curățenia personală, acasă și la locul de muncă este foarte importantă. Nu este deloc complicat, fă duș sau baie zilnic, poartă haine curate, folosește un gel antibacterian pentru a-ți șterge biroul în fiecare dimineață. Nu uita nici să aeriseșt zilnic și bacteriile și virușii nu se vor apropia de tine.
  • Lasă-te de fumat. Alcoolul și țigările sunt unii dintre factorii care influențează negativ funcționarea normală a sistemului imunitar. De aceea, dacă scopul tău este să ai un sistem imunitar puternic, atunci renunță măcar la țigări, dacă nu la amândouă. În caz contrar, toate eforturile tale de a duce o viață sănătoasă sunt chiar în zadar.

La final, reține că un sistem imunitar puternic are nevoie constant de o alimentație corectă, un program de odihnă corespunzător, exerciții fizice, și nu în ultimul rând, de acele suplimente alimentare naturale care să ofere dozele optime de vitamine și minerale.

Post Your Comment Here

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *