Fulgii de ovaz


Pilula de sanatate,ne vorbeste doamna doctor Gabriela Man
Fulgii de ovaz sunt cei mai hranitori dintre toate cerealele integrale.
Ovăzul este o sursă bună de elemente nutritive precum vitamina E, vitamina B1, zinc, seleniu, cupru, fier, mangan, fosfor și magneziu. De asemenea, ovăzul este o sursă bună de antioxidanți (precursori de vitamina E), fibre și de proteine.
Fulgii de ovaz contin un amestec de fibre solubile si insolubile. Beta-glucanul, o fibră solubila din ovaz, are efecte benefice asupra nivelului de colesterol din sânge. Fibrele solubile se descompun pe măsură ce trec prin tubul digestiv, formând o substanță gelatinoasă care atrage câteva substanțe care provin din colesterol. Nivelul colesterolului rău este redus fără a fi afectat în vreun fel colesterolul bun. De asemenea, fibrele alimentare din ovăz sunt sățioase și previn mâncatul excesiv din timpul zilei, care poate duce la creștere în greutate și oboseală. Fibrele sunt esențiale pentru o digestie sănătoasă, previn infecțiile cu diverse bacterii și constipația. Va recomand sa-l consumati pe post de mic dejun, un mic dejun plin de nutrienti minunati care va va oferi energie sa va incepeti ziua in forta: in amestec cu lapte de soia, lapte de migdale sau pur si simplu apa calduta. Se formeaza un terci (rapid) prin hidratarea fibrelor solubile, in care adaugati fructe uscate, eventual rehidratate cateva minute initial, puteti adauga si alune, nuci migdale – maruntite si pentru indulcire (daca mai simtiti nevoia) – sirop de agave, miere sau fructoza.
Cateva exemple de fructe deshidratate cu o capacitate antioxidanta crescuta: fructe de aronia, coacaze, fructe de physalis (care cresc si la noi, o variant mai portocalie a celor de import, asiatice; o sa fac un articol special pe aceasta tema), afine, prune.

 

Alte article asemanatoare:

  1. Cartofii dulci si sanatatea
  2. Obezitate, încotro? Despre slabire, cu şi fără chirurgie
  3. Slabeste Mancand !