Dieta Cambridge, pentru cei care vor să slăbească rapid

Majoritatea dintre noi ne dorim să mai scăpăm de câteva kilograme în plus. Și dacă ar fi posibil și rapid, ar fi chiar ideal. Până acum ceva vreme ni se spunea că slăbirea trebuie să se facă treptat, fără grabă, dar în condițiile în care totul este pe repede înainte, cine mai are răbdare? Din acest motiv a apărut și dieta Cambridge, una care promite rezultate rapide, într-un timp scurt. Este destul de dificil de ținut, și din acest motiv se spune că este dieta persoanelor foarte ambițioase.

Ce presupune dieta Cambridge

Înainte de toate, poate ar fi bine să te familiarizezi cu ce înseamnă exact dieta Cambridge. Se slăbește destul de repede, și principala sa regulă este faptul că se consumă o cantitate de alimente invers proporțională cu kilogramele pe care le vrei date jos. Se consumă multe batoane speciale, sucuri, supe și shake-uri.

Consultanță permanentă

Dacă vrei să folosești dieta Cambridge pentru a pierde din kilogramele în plus, este necesar să ai un consultant alături de tine pe toată perioada de restricție alimentară. Prin această dietă, corpul intră în starea de cetoză, adică acel proces natural prin care grăsimile sunt transformate în energie. Prin urmare, trebuie să știi permanent care este nivelul corpilor cetonici în urină, și de aceea poți folosi benzi de testare rapidă. Cele mai bune le poți găsi chiar aici și este chiar indicat să le folosești, deoarece prezența corpilor cetonici în urină este un semnal pozitiv în curele de slăbire, fiind dovada faptului că organismul consumă din depozitele de grăsimi corporale.

Șase etape

Există șase etape în dieta Cambridge, fiecare cu caracteristicile ei, pe care ți le vom prezenta, pe scurt, în continuare.

Prima etapă

Este cea mai dificilă, și mulți renunță la dieta Cambridge din cauza ei. Are o durată cuprinsă între una și 12 săptămâni, și sunt permise doar anumite alimente precizate de consultant sau doar produse proteice, gen shake-uri și supe, la care se adaugă 200 de ml de lapte fără grăsimi. Consumul caloric permis este de doar maxim 500 – 515 calorii pe zi, ceea ce este extrem de puțin.

A doua etapă

Dacă ai reușit să treci cu bine peste prima etapă, în cadrul celei de-a doua sunt permise trei produse proteice, același lapte fără grăsimi și câteva legume, preparate la aburi. Consumul de calorii crește la aproximativ 800, iar durata etapei cu numărul doi este de circa o săptămână.

Etapa a treia

Cea de-a treia etapă din dieta Cambridge durează două săptămâni, și deja lucrurile devin un pic mai lejere. Ai la dispoziție 1000 de calorii pe zi, în care sunt cuprinse două produse proteice, salate, fructe și nuci. De asemenea, laptele cu care te-ai obișnuit deja, rămâne stabilit.

Etapa a patra

Aici deja nu mai putem vorbi despre o limită de zile. Ai voie să consumi 1.200 de calorii pe zi, în care intră două produse proteice, dar și altele recomandate de consultantul tău, cu care trebuie să ții permanent legătura. Această etapă o poți ține până în momentul în care te declari mulțumit de cât ai reușit să slăbești.

A cincea etapă

Nici aici nu ai limită de timp, iar consumul de calorii consumate zilnic urcă până la 1.500. Ai la dispoziție un produc proteic, trei mese pe zi și chiar și o gustare sănătoasă.

Etapa a șasea – menținerea

Dacă ai ajuns până aici, felicitări! Înseamnă că ai reușit să-ți atingi scopul, așa că poți începe să mănânci normal, dar cât mai sănătos, pentru a nu ajunge iar la greutatea inițială. Oricum, dacă ai reușit să atingi cea de-a șasea etapă, deja vorbim de o persoană foarte ambițioasă, așa că nu ne facem probleme că nu vei știi să fii și una rațională.

Dieta Cambridge nu este pentru toată lumea

Chiar dacă această dietă este una foarte restrictivă, produsele proteice care se consumă pe perioada ei îi oferă organismului vitaminele, mineralele și nutrienții de care are nevoie. De asemenea, reține că Dieta Cambridge este una destul de greu de ținut, și este posibil să nu ți se potrivească. Nicio problemă, încearcă până reușești să o găsești pe cea cu care te simți în largul tău, și mai și slăbești.

Specialiștii în această dietă susțin că este indicat ca atât înainte, pe perioada, dar și după încheierea acesteia, să se țină legătura cu medicul, pentru a preveni eventualele complicații.

Recomandări pentru o dietă de succes

Pentru ca dieta Cambridge să aibă maximum de efect, se recomandă respectarea unor reguli. Sunt simple, dar trebuie urmate cu strictețe.

Hidratare corectă

De regulă, mai bine de jumătate din consumul zilnic de apă al unui om provine și din alimentele consumate. Pentru că avem de a face cu o dietă săracă în calorii, acest consum trebuie compensat într-un fel. De aceea, se recomandă consumul a mai multă apă decât de obicei, chiar și trei litri zilnic.

Odihnește-te suficient

În prima etapă a dietei este indicat să te odihnești mai mult. În momentul în care organismul este mai odihnit, nu va mai resimți foamea atât de puternic, și își va controla mai ușor poftele sau nu va mai fi tentat să ”calce strâmb”.

Atenție la ceaiuri!

Ceaiurile de fructe sau din plante sunt permise pe perioada dietei, și chiar se încurajează consumul lor. Cu toate acestea, se recomandă prudență, pentru că uneori pot agrava unele efecte adverse ale dietei.

Legumele verzi, printre preferate

La fel ca în majoritatea regimurilor de slăbit, legumele verzi se numără și aici printre preferate. Acestea nu trebuie să-ți lipsească, așa că ar fi bine să te împrietenești mai mult cu spanacul, salata verde, varza, fasolea verde, castraveții și tot așa.

Avantajele dietei Cambridge

În afară de avantajul evident, cel că te ajută să scapi de multe kilograme într-un timp destul de scurt, dieta Cambridge mai are și alte avantaje. În primul rând, nu este nevoie să faci prea multă mișcare, nu este necesar să petreci ore în șir la bucătărie pentru a prepara anumite alimente, reduce nivelurile ridicate ale tensiunii arteriale și ale colesterolului ”rău”, iar cei care suferă de diabet de tip 2 pot reduce doza de medicamente luate.

Dezavantaje de reținut

Evident, există și unele dezavantaje. Este destul de scumpă, numărul redus de calorii consumate dau o senzație de oboseală aproape permanentă, iar produsele permise în dietă nu pot fi înlocuite cu altceva.

De asemenea, te poți confrunta și cu unele efecte secundare destul de neplăcute. Din cauza cetozei de care vorbeam la început, poți avea parte de halenă, disconfort digestiv, greaţă, uneori și constipație sau fragilitatea firului de păr.

Contraindicații

Specialiștii susțin că această dietă este contraindicată persoanelor care suferă de diabet de top 1, de boli cronice hepatices au renale. De asemenea, pe listă mai sunt și femeile însărcinate sau cele care alaptează; persoanele care au suferit în ultimele trei luni infarct miocardic, un AVC sau au fost supuse unor intervenții chirugicale.

Post Your Comment Here

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *