Carențele de vitamine și minerale afectează organismul

Știm cu toții că atunci când vine vorba despre funcționarea la capacitate maximă a organismului, vitaminele și mineralele nu trebuie să lipsească. Carențele de vitamine și duc la dezechilibre care îți pot afecta starea de bine, și de aceea specialiștii recomandă o alimentație echilibrată, din care să nu lipsească fructele și legumele proaspete.

Dar, pentru că este destul de dificil să reușești să îți procuri doza optimă de necesară doar prin alimentație, se recomandă și apelarea la anumite suplimente și extracte. În acest caz, alege doar ce este natural, fără ingrediente chimice, iar noi am găsit aici exact ceea ce ai nevoie. Gama diversificata de produse naturale disponibilă aici este recomandată tuturor categoriilor de persoane, celor care doresc să aibă o sănătate de fier.

13 vitamine esențiale

Specialiștii susțin că sunt 13 vitamine esențiale: A, complexul B, C, D, E și K, pe care le găsești în alimentele pe care le consumi. În cazul în care apar carențele de vitamine și minerale, apelează la recomandarea medicului, să vezi care este sfatul lui, dacă să apelezi sau nu la suplimente alimentare. Cert este că, indiferent dacă vitaminele sau mineralele ajung în organismul tău prin alimentație sau cu ajutorul suplimentelor, acestea îți ajută organismul să facă față provocărilor.

spoon with variety of pills, dietary supplements on blurred vegetables background

Nu ignora carențele de vitamine și minerale

Carențele de vitamine și minerale nu trebuie niciodată ignorate. În cazuri mai grave, acest lucru duce la declanșarea de afecțiuni grave, care necesită un tratament mai agresiv pentru , pentru remedierea lor. Și de aici se pornește un lung lanț vicios, care pare că nu mai are capăt. Dar, să vedem cum se manifestă carența principalelor vitamine și minerale din .

Vitamina A

De regulă, la început, carența vitaminei A nu este semnalată în niciun fel de organism, poate cel mult o oboseală lejeră, cel mai mai adesea ignorată. În cazul în care deficiența acestei vitamine din organism este ignorată, apar problemele grave, cum ar fi riscul crescut de infecții respiratorii sau gastrointestinale, dificultăți în dezvoltarea oaselor la copii și adolescenți și infertilitate la adulți. Un stil alimentar bogat în ficat, cartofi dulci, morcovi, spanac, mango, roșii și piersici se recomandă în acest caz.

Vitamina B6

În cazul în care organismul suferă de deficit de vitamina B6, pot apărea probleme precum depresie, probleme ale pielii, inflamații ale colonului, leziuni ale pancreasului sau insomii. Dacă durerile de cap nu-ți dau pace, simți o slăbiciune musculară și ești mult mai nervos, atunci poate că organismul tău te antenționează că ai parte de deficit de vitamina B6.

Poți începe să consumi mai multe semințe, nuci, carne de pui sau de curcan, prune uscate, banana, avocado sau spanac. De asemenea, poți apela cu încredere la acele suplimente alimentare naturale.  

Vitamina B12

Palpitații la inimă, diaree, probleme cu vederea. Acestea sunt doar câteva dintre problemele cauzate de vitamina B12. Din păcate pentru cei care au decis să urmeze un stil alimentar din care lipsesc ouăle sau carnea, o mare cantitate din această vitamină se regăsește în organele de animale (ficat, pipote), pește, ciuperci, carne (miel, vită, porc, pasăre), fructe de mare, cereale (grâu, ovăz, orz), dar și anumite leguminoase (linte, năut, mazăre). În cazul lor, suplimentele naturale sunt cea mai bună soluție.

Biotina (vitamina B7)

Carenţa de vitamina B7 se observă prin uscarea pielii, ulceraţii, mâncărimi şi apariţia mătreţii la nivelul scalpului. Prea multe ouă sau tratamentele lungi, cu antibiotice, pot duce la deficitul de vitamina B7. Sursele naturale de biotină sunt: carnea de pasăre, în special în organe, lactatele, peştele, fructele proaspete şi uscate, oleaginoasele, legumele, ovăzul.

Vitamina C

Dacă suferi de sângerări gingivale, puncte roșii pe piele, păr uscat și fragil, te învinețești repede, atunci este posibil să ai deficit de vitamina C în organism. În cazul în care nu este tratată la timp, această problemă poate duce la probleme cardiace. Surse bune de vitamina C sunt  pătrunjelul, ardeiul gras, broccoliul, conopida, căpșunele, papaia și citricele.

Vitamina D

Oase puternice, dinți și mușchi puternici. Toate acestea sunt posibile dacă în organism există suficientă vitamina D. În caz contrar, apar multe neplăceri, de care chiar nu ai nevoie. De asemenea, vitamina D se dovedește a fi un aliat de nădejde împotriva cancerului, sclerozei multiple și bolilor cardiovasculare. Surse naturale de vitamina D sunt orice tip de pește gras, cerealele integrale, stridiile, brânza tofu, laptele de soia sau caviarul.

Zinc

O oboseală care nu mai trece și o senzație de slăbiciune sunt semnele că zincul nu se găsește în cantitate suficientă în organismul tău.  Cele mai bune alimente bogate în zinc sunt: semințele de dovleac, de susan, carnea de vită și miel, cajuul, ciocolata neagră, fructele de mare, crapul, lintea, fasolea, ficatul și iaurtul.

Fier

Toată lumea știe cum se manifestă lipsa de fier, iar anemia se întâlnește mai des decât am fi tentați să credem. Germenii de grâu, fulgii de ovăz, tărâțele, fisticul, semințele de dovleac, pepenele verde, legumele cu frunze verzi și cartofii sunt surse bune, dar de multe ori insuficiente, așa că medicii recomandă de multe ori apelarea la suplimente naturale.

Magneziu

În general femeile sunt mai afectate de dificitul de magneziu din organism, iar simptomele prin care acesta se manifestă sunt destul de diverse, pornind de la halucinații, probleme cu memoria, continuând cu spasme sau tremor, și încheind cu problemele tranzitului intestinal.  Legumele cu frunze verzi, nucile și semințele, peștele gras, boabele de soia, bananele, lactatele degresate, avocadoul și fructele uscate sunt cele mai cunoscute surse naturale de magneziu.

Calciu

Problemele cu sănătatea dinților și a oaselor sunt semne ale deficitului de calciu, și de aceea acesta nu trebuie să lipsească. Lactatele sunt o sursă bună de calciu, precum și peștii grași gen somon sau sardine, precum și verdețurile închise la culoare.

Carențele de vitamine și minerale dezechilibrează organismul

Cu siguranță carențele de vitamine și minerale lasă organismul mai vulnerabil în fața diferitelor afecțiuni, unele dintre ele chiar grave. Nu ignora vizitele la medic și asigură-te că faci tot ce este posibil pentru ca organismul tău să nu aibă de suferit și de aceea ai grijă mereu să îi oferi ceea ce are nevoie.

Post Your Comment Here

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *